هزینه تزریق ژل
هزینه تزریق ژل
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷
جراحی بینی
افراد مناسب جراحی زیبایی بینی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷
هزینه تزریق ژل
هزینه تزریق ژل
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷
جراحی بینی
افراد مناسب جراحی زیبایی بینی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷
 
 

بارداری و جراحی بینی

در حین بارداری به دلیل تغییرات هورمون های بدن و به دلیل تغییرات فیزیولوژی که ناشی از این هورمون ها بر روی بدن ایجاد می کند . بدن دچار تورم می شود و معمولا تورم در اندام ها اتفاق می افتد و این تورم می تواند در قسمت بینی اتفاق بیفتد که به صورت پرخونی، گرفتگی و یا احتقان بینی باشد . معمولا تورم ناشی از بارداری از سه ماه دوم به تدریج بیشتر می شود و هر چه به انتهای بارداری نزدیک تر می شویم این تورم، گرفتگی بینی و یا احتقان بیشتر می شود . در این مقاله قصد داریم به مطالبی نظیر ذیل بپردازیم .

  • تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی
  • چه مدت بعد از عمل بینی میشه اقدام به بارداری کرد ؟
  • زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی
  • عمل بینی و سزارین
  • زایمان طبیعی بعد از عمل بینی
  • عمل بینی در دوران شیردهی
  • بارداری بعد ازعمل بینی
  • عمل بینی در شیر دهی

افرادی که قبل از عمل سابقه انحراف بینی و یا مشکل تنفسی بینی به هر دلیل داشته باشند این علائم ممکن است بیشتر شود و یا اینکه تشدید یابد به نحوه ی که این افراد ممکن است در ماه های آخر بارداری به سختی بتوانند نفس بکشند و یا اینکه مجبور می شوند از طریق دهان نفس بکشند . تنفس از طریق دهان یک سری مسائلی را برای بیماران دارد و باعث خشکی گلو در این افراد می شود . توصیه ای که ما به این عزیزان می کنیم این است که اگر از لحاظ بارداری و از لحاظ متخصص زنان مشکلی نداشته باشد ترجیحا به حالت نیمه نشسته دراز بکشند و یک  مقدار سر آن ها بالا باشد و یک تا دو بالشت زیر سر خود بگذارند تا سر کمی بالاتر از بدن قرار بگیرد تا تورم از قسمت بینی به سمت پایین تر برود .

توصیه های دارویی که می شود معمولا استفاده از سرم شستشو است . سرم شستشو بینی خود اثرات ضد احتقان و ضد گرفتگی دارد و باعث بهبود تنفس از طریق بینی می شود . گاها افرادی که خیلی انسداد بینی شدید دارند می توان از یک سری داروها استفاده کرد، البته این داروها باید تحت نظر پزشک باشد، می توان از اسپره های داخل بینی که هیچ عارضه ای برای مادر باردار و جنین ندارد استفاده کنند . همچنین یک سری داروها به صورت قرص و شربت است اینها هم عارضه ای برای مادر ندارند و همچنین اگر تحت نظر متخصص و جراح بینی باشند مشکلی نخواهند داشت .

اگر این افراد مشکل تنفسی داشته باشند بعد از زایمان چه زمانی می توانند جراحی بینی داشته باشند ؟

به دلیل اینکه تورم ناحیه بینی حدود یک تا دو ماه طول می کشد تا فروکش کند توصیه می شود حداقل به مدت زمان دو ماه صبر کنند و ممکن است علائم آن ها بهتر شده باشد، در این صورت نیاز به اقدام خاصی نیست . اما اگر قبل از بارداری مشکل انحراف بینی داشته باشند و بعد از گذشت دو ماه این مشکل همچنان برقرار باشد می توان انجام جراحی انحراف بینی را برای این افراد پیشنهاد داد . البته اگر مدت زمان از دو ماه بیشتر باشد بهتر است .

دکتر حمید رضا فلاحی جراح زیبایی فک و صورت در اهواز و بهترین جراح بینی در اهواز با استفاده از متد های نوین به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ۰۶۱۹۱۰۱۰۰۹۵ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

آیا می توان بعد از جراحی بینی به کودک خود شیر بدهیم ؟

حداقل ۲۴ ساعت بعد از عمل به دلیل داروهای بیهوشی در جراحی بینی  در بدن و اینکه ممکن است در شیر هم وارد شده باشد، توصیه می شود به کودک خود شیر ندهند . بهتر است مادر قبل از انجام جراحی بینی شیر بدوشد و در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل از آن استفاده کنند .

فاصله زمانی بین عمل جراحی بینی و بارداری چقدر باید باشد ؟

از آنجایی که جراحی بینی باعث تورم داخل بینی و ظاهر بینی می شود و این تورم ممکن است باعث مشکلات تنفسی در ابتدایی جراحی شود که به تدریج فروکش می کند و از طرفی هم تورم ناشی از بارداری وجود دارد به همین دلیل فاصله ای که معمولا بعد از جراحی بینی توصیه می شود حداقل شش ماه است و کمتر از این میزان ممکن است تورمی که ناشی از جراحی و بارداری است بر روی ظاهر بینی تشدید یابد و یک مقدار این افراد را نگران کند که البته جایی نگرنی نیست و برطرف می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح بینی در اهواز مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

هزینه جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی گوشتی

مراقبت های بعد از جراحی بینی