کاشت ایمپلنت دندان - نمونه تصاویر کاشت ایمپلنت 

 این موضوع همان ایمپلنت دندان است که شاید برای بسیاری از شما جدید و ناشناخته باشد. ایمپلنت دندان در اهواز یک روش درمانی است که با استفاده از یک پیچ فلزی به عنوان ریشه دندان، دندان های از دست رفته را جایگزین می کند. این روش بسیار محبوب و پرطرفدار شده است چون دندان های ایمپلنت شده بسیار طبیعی و محکم هستند و به زیبایی لبخند شما افزوده می کنند. در این پست قصد دارم به شما بگویم که چگونه می توانید دندان های خود را با این روش ترمیم کنید و چه مراحلی را باید طی کنید. همچنین به برخی از مزایا و معایب این روش نیز خواهم پرداخت. پس با من همراه باشید تا با هم به کشف این روش جالب بپردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟


ایمپلنت دندان یک پیچ فلزی است که جایگزین قسمت ریشه دندان از دست رفته می شود. یک دندان مصنوعی (تاج) بر روی قسمت پیچ (پایه) قرار می گیرد و به شما نمای دندان واقعی می بخشد. این روش درمانی باعث می شود که شما بتوانید به راحتی غذا بخورید، صحبت کنید و لبخند بزنید، بدون آنکه نگران لغزش، سر و صدا یا عفونت دندان های مصنوعی خود باشید.

چه کسانی می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟


برای اینکه بتوانید از ایمپلنت دندان استفاده کنید، باید چند شرط را داشته باشید. اول اینکه سن شما باید کامل شده باشد، یعنی استخوان فک شما رشد خود را به پایان رسانده باشد. دوم اینکه سلامت عمومی شما باید خوب باشد، یعنی بیماری های خاصی مثل دیابت، فشار خون، هپاتیت و ... نداشته باشید. سوم اینکه سلامت لثه و استخوان فک شما باید مناسب باشد، یعنی عفونت، التهاب، تحلیل یا کمبود استخوان نداشته باشید. در صورت نیاز، ممکن است پزشک شما تصمیم به انجام عمل پیوند استخوان گیرد تا زیرساخت مناسب برای قرارگیری پایه های فلزی فراهم کند.

چگونه ایمپلنت دندان انجام می شود؟


ایمپلنت دندان یک فرآیند چند مرحله ای است که ممکن است چند ماه طول بکشد. اولین مرحله این است که پزشک شما با استفاده از اشعه ایکس و تصاویر سه بعدی، وضعیت دندان ها، لثه ها و استخوان فک شما را بررسی کرده و برنامه درمانی مناسب را برای شما تعیین کند. در این مرحله، شما هم می توانید با پزشک خود درباره نوع، شکل، رنگ و اندازه دندان های مصنوعی خود صحبت کنید و نظر خود را بگویید. دومین مرحله این است که پزشک شما با بی حسی موضعی، لثه شما را باز کرده و یک سوراخ در استخوان فک شما حفر می کند. سپس پایه فلزی را درون سوراخ قرار داده و لثه را دوباره بسته می کند. این پایه ها به عنوان ریشه های جدید دندان شما عمل می کنند. سومین مرحله این است که شما باید منتظر بمانید تا پایه های فلزی با استخوان فک شما پیوند بخورند. این فرآیند ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد. در طول این زمان، شما باید به مراقبت از دهان و دندان خود اهتمام بیشتری بورزید و از غذاهای سفت و خشک خودداری کنید. چهارمین مرحله این است که پزشک شما با باز کردن لثه، یک قطعه کوچک به نام abutment را بر روی پایه های فلزی قرار می دهد. این قطعه به عنوان پایه تاج دندان عمل می کند. پس از آن، لثه را دوباره بسته و منتظر می ماند تا لثه به طور کامل خوب شود. جهت کاشت ایمپلنت دندان در اهواز میتوانید با مطب دکتر حمیدرضا فلاحی در ارتباط باشید.

دکتر حمیدرضا فلاحی - متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، بینی و ایمپلنت دندان در اهواز 

در این صفحه می توانید نمونه ایمپلنت های کارشده را مشاهده بفرمایید (این صفحه برروز رسانی می شود)