لیفت ابرو و پیشانی

توضیح کلی:

لیفت ابرو و پیشانی در اهواز – گزینه ها و روشهای درمانی مختلفی برای جوانسازی صورت وجود دارد که در این بین جراحی لیفتینگ صورت (کشیدن پوست صورت)روش جراحی ایده آل برای صورتهایی است که افتادگی آنها زیادتر می باشد.در لیفتینگ صورت ،پوست صورت و گونه و قسمتهای بالایی گردن به سمت بالا و پشت کشیده می شود.لازم به ذکر است که عمل برشهای جراحی به گونه ای طراحی میشود که میزان دیده شدن جای زخم آنها بسیار کم باشد و از دید پنهان گردد.باید توجه داشت که میزان تاثیر  جراحی لیفتینگ صورت بر روی گردن کم است و فقط برای نواحی فوقانی کناری گردن موثر است
بنابراین اگر هدف و نیاز بیمار برطرف کردن شلی و افتادگی پوست گردن باشد بهترین گزینه اغلب انجام جراحی لیفتینگ گردن میباشد که برای این کار گاهی از برش کوچکی در زیر چانه هم ممکن است استفاده شود.

نحوه و مدت زمان عمل لیفتینگ صورت:

از طریق ایجاد برشها در خط رویش مو و جلو گوش شروع میشود و در ادامه به بالا و پشت گوش ختم میشود.سپس پوست و بافتهای چربی و بسته به مشکل بیمار گاهی لایه هایی از عضلات به بالا و عقب کشید.
نحوه و مدت زمان عمل لیفتینگ پیشانی و ابرو:برای جوانسازی پیشانی و همچنین بالا بردن ابرو و ظاهر جوان تر و زیباتر ابرو بکار برده میشود.افرادی که ابروهای شل و افتاده و خطوط عمیق افقی در پیشانی دارند کاندیدهای مناسب این جراحی هستند.

اقدامات قبل از عمل:

این جراحی های لیفتینگ در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام میشوند.نکته حائز اهمیت این است که جراحی لیفتینگ را در بیماران سیگاری نباید انجام داد چرا که به دلیل خونرسانی نامناسب به پوست صورت در این افراد احتمال ایجاد عوارض عمل بالا می باشد.مدت زمان این عمل حدود سه ساعت می باشد و اغلب بیماران تنها یک روز بستری را تجربه می کنند.

مراقبت های قبل از عمل:

-سیگار نکشید
-مصرف داروهایی که احتمال خونریزی را افزایش می دهند را حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
-انجام فعالیت های شیمیایی که برای اقدامات آرایش انجام می شوند به مدت یک ماه بعد از عمل ممنوعیت دارد لذا اگر برنامه ای دارید قبل از عمل انجام دهید.
-هنگام ورود به اتاق عمل صورت شما باید فاقد هرگونه مواد آرایشی باشد.
-از دو هفته قبل از عمل تا یک هفته بعد از عمل از خوردن داروهای بروفن،پیروئکسیکام،مفنامیک اسید و آسپرین خودداری کنید.

مراقبت های بعد از عمل:

-در چند روز اول فعالیتهای کمتری انجام دهید و استراحت کنید.
-در هنگام خوابیدن سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید.
-با قرار دادن کمپرس سرد روی محل عمل به کاهش تورم و خونریزی احتمالی کمک کنید.
-کمپرس سرد را به مدت ۷۲ ساعت می توانید بطور متناوب روی صورت خود قرار دهید.
-بمدت چندین هفته حس کشش در پوست صورت طبیعی است.
-کمی بی حسی در لاله گوش خود را ممکن است تا مدتی تجربه کنید.
-آنتی بیوتیک و داروهای تجویزی طبق دستور استفاده شود.
-از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز کنید
-از تماس مستقیم با تابش نور آفتاب دوری کنید و از کرمهای ضد آفتاب بصورت مناسب استفاده کنید.
-تا ده روز بعد از عمل از آرایش کردن صورت خودداری کنید
-بعد از ۴ روز میتوانید حمام کنید و موهای خود را با آب بشویید البته قبل از ورود به حمام محل برشهای جراحی را با پماد آنتی بیوتیک چرب کنید و بعد شروع به حمام کردن کنید.
-توجه داشته باشید تا یک هفته از شامپو برای شست و شوی موهای خود استفاده نکنید.
-توجه داشته باشید که مدتی طول خواهد کشید تا نتایج مطلوب عمل در چهره شما مشخص شوند.دوره ای از کبودی و تورم را اغلب بیماران تجربه خواهند کرد.این دوره نقاهت ممکن است کمی شما را دلسرد کند.صبور باشید.