جراحی سینوس لیفت
جراحی سینوس لیفت
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷
جراحی بینی به روش بسته
جراحی بینی به روش بسته
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷
جراحی سینوس لیفت
جراحی سینوس لیفت
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷
جراحی بینی به روش بسته
جراحی بینی به روش بسته
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷
 
 
 

ترمیم بینی عمل شده

بسیاری از متخصصان، جراحی زیبایی بینی را مشکل ترین عمل جراحی پلاستیک صورت بیان می کنند . کالبدشناسی ناحیه بینی پیچیده، سه بعدی و متغیر است . عملکرد راه تنفسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که با هر مانور جراحی تغییر می کند . جمع شدن جای زخم بعد از جراحی و ترمیم می تواند اصلاحات ساختاری صورت گرفته حین جراحی را در تمام طول عمر بیمار تغییر دهد . به همین دلایل جراحی زیبایی بینی اولیه غالبا به نتیجه ای کم تر از حد ایده آل ختم می شود . با وجود اطلاعات فراوان در مورد جراحی زیبایی بینی در اینترنت، آگاهی و انتقاد بیماران افزایش پیدا کرده است . تعجب آور نیست که به طور تخمینی ۱۵-۸ درصد از بیماران جراحی زیبایی بینی اولیه نهایتا تحت جراحی زیبایی بینی مجدد قرار می گیرند . در این مقاله قصد داریم به مطالبی نظیر یپردازیم .

  • ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی
  • ترمیم بینی عمل شده با بی حسی
  • ترمیم بینی عمل شده چگونه است
  • سوهان کشیدن بینی بعد از عمل
  • عمل سرپایی ترمیم بینی
ترمیم بینی عمل شده

ترمیم بینی عمل شده

جراحی زیبایی بینی مجدد چالش های اضافی دیگری را به همراه دارد زیرا جراح باید با عمل بر روی یک ساختار دستکاری شده، شکل و عملکرد اولیه بینی را بازگرداند . مطالعه ترمیم بینی عمل شده، مطالعه عوارض زیبایی بینی اولیه است . به همین دلیل الزامی است که جراح فرآیند جراحی را با حداکثر اطلاعاتی که می تواند در مورد شرایط بینی کسب کند، انجام دهد .

اگرچه بسیاری از جنبه های تجزیه و تحلیل قبل از عمل و تکنیک های جراحی شبیه همان چیزی است که در جراحی زیبایی بینی اولیه وجود دارد، اما این روش ها باید بر روی مشکلات و بدشکلی هایی که معمولا در جراحی زیبایی بینی مجدد یافت می شود، متمرکز می گردد . توانایی اصلاح این مشکلات مرتبط با تمامیت ساختارهای موجود و غالبا دستکاری شده، دسترسی به بافت برای پیوند و شدت بد شکلی فرد را محدود می کند . معمولا خود تکنیک ها باید کاملا تغییر داده شود تا ساختار یک بینی که شدیدا ناپایدار شده، بازگردانده شود . جراحی ترمیم بینی عمل شده اکثرا تبدیل به عملی خواهد شد که بیش از آنکه یک اصلاح ساده باشد، نوعی بازسازی کامل می باشد .

اقدامات قبل از جراحی بینی ترمیم شده

ضروری است که جراح حداکثر اطلاعات ممکن را در مورد مشکلاتی که به ویزیت بیمار منجر شده است، کسب نماید . بیماری که به دنبال زیبایی بینی مجدد است ممکن است نسبت به یک بیمار جراحی زیبایی بینی اولیه، آگاه تر، با انتظارات بالاتر و آشفته تر باشد . چون این بیمار قبلا، تجریه ناراحت کننده ای از ظاهر یا عملکرد بینی خود داشته، ممکن است تلاش قابل توجهی را برای جراحی مجدد صرف کند . بیماران باید دریابند که هر چقدر میزان آسیب اولیه بیش تر باشد، امکان بهبودی آن ها را محدود تر می کند . به همین خاطر ضروری است که جراح، انتظارات واقع بینانه ای را در مورد نتایج و عوارض عمل به این بیماران بدهد . تا زمانی که بیمار و جراح به انتظارات مشترکی دست نیافته اند نباید جراحی صورت گیرد .

در طی ملاقات اولیه، از شرح عمل قبلی و نماهای جراحی زیبایی بینی می تواند اطلاعات مفیدی جمع آوری کرد . البته ممکن است از نظر ذکر اطلاعات پیوند، کاشت و وضعیت غضروف تیغه بینی ناکامل یا اشتباه باشد . عکس هاس قبل و بعد از عمل می تواند در مشخص کردن ماهیت و روند زمانی مشکلات مورد نظر کمک کننده باشد . همچنین عکس ها می توانند مشخص کنند که کدام مشکلات ناشی از جراحی هستند و کدام مشکلات پیش از جراحی اولیه وجود داشته اند . این تصاویر اولیه با ارزش هستند زیرا بسیاری از بیماران ممکن است ساختمانی (کالبدشناسی)  خاصی در بینی خود داشته باشند که مستعد یک عارضه یا بدشکلی خاص بعد از عمل شوند . جراح باید شکایات بیمار را فهرست برداری و اولویت بندی نماید و موجه بودن و قابل انجام بودن این درخواست ها را ارزیابی کند . مشکلات عملکردی راه های هوایی که ناشی از اختلال ساختمانی (کالبدشناسی) است از نظر جراحی قابل اصلاح می باشد . انسداد متناوب به احتمال زیاد به دلیل مشکلات التهابی مخاطات می باشد و نباید به عنوان انگیزه اصلی جراحی در نظر گرفته شود . درباره مشکلات زیبایی باید با کمک عکس ها و تصاویر کامپیوتری با جزئیات کامل بحث کرد .

  • عکسبرداری ترمیم بینی عمل شده

عکسبرداری قبل و بعد از عمل ضروری است . عکسبرداری در جراحی زیبایی بینی مجدد با عکسبرداری در راینوپلاستی اولیه (از نظر نما و روش) تفاوتی ندارد؛ به همین علت دیگر در این قسمت توضیح داده نمی شود .

  • معاینه بالینی

بررسی زیبایی شناسی بینی با یک ارزیابی کلی از بدشکلی بینی آغاز می شود . غالبا برای جراح سریعا یک یا دو ناحیه مشکل دار قابل شناسایی است . این مشکلات می تواند یک نوک نامتقارن، نامنظمی های پشت بینی و یک قاعده نازک باشد . اولویت بندی این بدشکلی ها به هنگام جراحی مهم است چون هر زیر واحد بینی بر ظاهر سایر اجزا تاثیر می گذارد . جراح باید یک ساختار خاص را براساس وضعیت ساختارهای مجاور اصلاح نماید . دانستن این نکته که یکی از نواحی بینی به طور خاص مشکل ساز شده است به جراح کمک می کند که بر روی آن ناحیه متمرکز شده و بقیه بینی را حول اصلاحات انجام گرفته در آن ناحیه، اصلاح نماید . برای نمونه در بیماری که بینیش بیش از حد کوتاه شده است، جراح می تواند ابتدا طول بینی و برجستگی نوک آن را اصلاح کند، سپس ارتفاع پشت بینی را می توان متناسب با موقعیت جدید نوک بینی تصحیح کرد . این بررسی باید با ارزیابی هدفدار هر کدام از نماهای بینی صورت گیرد . در صورتی که ارزیابی بیمار در مطب انجام می شود، عکس های با کیفیت قبل از عمل، امکان مطالعه دقیق تر را فراهم می کند . در نمای قدامی، تقارن و عرض باید در هر کدام از سه ثلث عمودی بینی ارزیابی شود .

  • تصویر سازی کامپیوتری

برنامه های مختلف کامپیوتری برای اصلاح تصاویر در بازار موجود هستند و روز به روز بر مقبولیت آن ها برای مشاوره بیماران زیبایی افزوده می شود . این برنامه ها در جراحی ترمیم بینی عمل شده ارزشمند هستند زیرا بیماران ممکن است اهداف غیرواقع بینانه ای برای جراحی داشته باشند یا محدودیت های موجود در راه تصحیح برخی بدشکلی ها را درک نکند . محدودیت های جراحی که ناشی از ملاحظات مربوط به بافت نرم، مواد پیوندی و آسیب های موجود ساختاری می باشند را می توان از روی تصویر به بیمار نشان داد تا درک متقابلی میان جراح و بیمار ایجاد شود . جراح باید تصویری را که به طور واقعی قابل دستیابی است برای بیمار بسازد . تصویرسازی کامپیوتری که باعث ایجاد انتظارات غیرواقع بینانه در بیمار شود به ناراحتی بیمار ختم می شود . به همین دلیل جراح باید تصویر کامپیوتری را که نشانگر پیامدی باشد که در حد سطح مهارت و تجربه او خواهد بود، بسازد (تصویر سازی کامپیوتری در راینوپلاستی اولیه نیز استفاده می شود) .

بسیاری از متخصصان، جراحی زیبایی بینی را مشکل ترین عمل جراحی پلاستیک صورت بیان می کنند . کالبدشناسی ناحیه بینی پیچیده، سه بعدی و متغیر است . دکتر حمید رضا فلاحی جراح زیبایی فک و صورت در اهواز و بهترین جراح بینی در اهواز با استفاده از متد های نوین به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ۳۳۳۸۶۶۷۵-۰۶۱ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

زمان جراحی ترمیم بینی عمل شده

بیماران به دنبال ترمیم بینی عمل شده معمولا یک سال بعد از جراحی (اولیه) برای مشاوره حاضر می شوند . زمان ذکر شده به این خاطر است که بافت نرم تقریبا یک سال زمان جهت رشد کردن و رفع شدن بدشکلی ها احتیاج دارد . این همیشه صادق نیست، به هر حال، گروهی از بیماران برای سال ها از نتایج جراحی قبل از درک بدشکلی ها باقی مانده، احساس رضایت می کنند . این به طور عمده به دلیل انقباض جای زخم یا پدیده که در پاکه بافت نرم پوست در طول زمان ایجاد می شود، است .

زمان انجام جراحی زیبایی بینی به نوع مشکل و بدشکلی بعد از جراحی زیبایی بینی بستگی دارد ولی اکثر این بدشکلی ها بعد از یک سال تشخیص داده می شوند مگر آنکه برای بیمار مشکلات عملکردی و زیبایی عمده ایجاد کرده باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح بینی در اهواز مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

جراحی بینی گوشتی

جراحی پولیپ بینی

جراحی ترمیم بینی

جراحی بینی فانتزی