جراحی زیبایی فک
جراحی زیبایی فک
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
جراحی بینی در اهواز
جراحی بینی در اهواز
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
جراحی زیبایی فک
جراحی زیبایی فک
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
جراحی بینی در اهواز
جراحی بینی در اهواز
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
 
 
 

جراحی فک ، دهان و صورت 

جراحی فک و جراحی دهان شامل دسته ای از جراحی ها می باشد که به وسیله آنها می توان تعداد بسیاری از بیماری ها،ضربات و نقص هایی که به سر، صورت، گردن و طاق جمجه در ناحیه های فک و صورت و دهان وارد می شود را درمان کرد. در این جراحی ها می توان درمان را چه بر روی بافت نرم و چه بر روی بافت سخت انجام داد. انجام جراحی فک ، دهان و صورت  نیازمند تخصصی خاص می باشد که در ایران از زیر شاخه های دندان پزشکی محسوب می شود و نیازمند گذراندن یک دوره ۵ ساله می باشد.

جراحی دهان و فک و صورت

جراحی دهان و فک و صورت

چگونگی انجام جراحی فک ، دهان و صورت

برای انجام جراحی های دهان و فک و صورت دو روش بیمارستانی و سرپایی وجود دارد.در مواردی که مشکل به وجود آمده به صورت سرپایی قابل درمان باشد پزشک متخصص در بیمارستان و کلینیک با تزریق بی حسی و یا دربرخی موارد بدون تزریق بی حسی اقدام به رفع مشکل به وجود آمده و درمان بیمار خواهد کرد. مواردی مانند کاشتن ایمپلنت دندانی در دهان و یا بیرون آوردن دندان های نهفته از مواردی است که به بی حسی نیاز دارند اما مواردی مانند تزریق ژل و بوتاکس در اغلب موارد بدون بی حسی قابل انجام می باشد.

در مواردی که نیاز به انجام عمل های بیمارستانی باشد، در بیمارستان اقدام به بیهوشی عمومی بیمار می شود. در برخی موارد نیز از آرام بخش ها استفاده می شود. جراحی هایی مانند جراحی های رفع ناقرینگی در فک ها و یا جراحی های زیبایی بینی از این دسته موارد می باشند.

برخی از جراحی ها نیز با توجه به تشخیص پزشک و صلاح دید بیمار می توانند به دو روش بیمارستانی و یا سرپایی انجام شوند.جراحی هایی مانند تزریق چربی و جراحی برای رفع پوست اضافه پلک ها از جمله این موارد می باشند.

در مواردی که جراحی در بیمارستان انجام شود بیمار باید مدت زمانی بعد از عمل را در بیمارستان بگذراند که مدت زمان بستری شدن بیمار با توجه به تشخیص پزشک، وضع عمومی بیمار و نوع جراحی از چند ساعت تا چند روز متغییر می باشد.

درمان های قابل انجام در جراحی دهان و فک و صورت

در جراحی دهان و فک و صورت خدمات بسیاری را می توان انجام داد که این خدمات را می توان به چند گروه زیر تقسیم بندی کرد:

جراحی مشکل های رشدی و تکاملی فکین

جراحی و اصلاح ناقرینگی در فک ها و در صورت فرد

جراحی و اصلاح مشکل های موجود در فک ها که شامل مشکلاتی از قبیل جلو عقب بودن فک، بزرگ کوچک بودن فک، که نسبت به فک بالا و پایین و چانه می باشد اصلاح می باشد.

جراحی های مربوط به غدد بزاقی و داخل دهان

استفاده و قرار دادن ایمپلنت دندانی در داخل دهان برای جایگزینی دندان هایی که از دست رفته اند.

جراحی به منظور خارج کردن دندان هایی که در فک نهفته اند مانند جراحی دندان های عقل

جراحی و رفع سنگ، کیست ها و یا تومورهای غدد بزاقی

رفع تحلیل استخوان و جراحی و پیوند زدن استخوان به فک برای درمان تحلیل استخوان

جراحی و رفع کیست ها و تومورهای بدخیم و خوش خیم موجود در فک ها و نمونه برداری (بیوپسی) از زخم ها و ضایعاتی که درداخل دهان قرار دارند.

جراحی های زیبایی صورت

جراحی زیبایی پلک ها به منظور حذف پوست های اضافه پلک (بلفاروپلاستی)

جراحی زیبایی گوش و خواباندن گوش هایی که بیرون زده اند.

انجام پی آر پی و تزریق چربی به منظور جوان سازی در پوست

جراحی جهت بالا کشیدن ابروهای افتاده و رفع چین های موجود در پیشانی

جراحی زیبایی و پلاستیک بینی (رینو پلاستی)

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

جراحی حذف چربی های اضافه صورت و ساکشن در غبغب

جراحی کشیدن پوست صورت و حذف چین و چروک

جراحی های مربوط به بهبود تناسب و جوانسازی در صورت، برجسته کردن چانه و لب و قرار دادن پروتز در گونه ها

جراحی و رفع مشکلات شکاف مادرزادی در لب و کام

جراحی و اصلاح کام نوزادان در نوزادانی که با شکاف مادرزادی کام متولد شده اند.

جراحی و اصلاح لب نوزادان در نوزادانی که با شکاف مادرزادی لب متولد شده اند.

جراحی های ناحیه مفصل فکی

درمان و رفع چسبندگی مفصل فکی و عدم توانایی در باز کردن دهان

درمان و رفع ضایعات پاتولوژیک و تومورهای مفصل فک

درمان و رفع مشکل های رشد در مفصل فک و ناقرینه بودن های فک

جراحی های فک و دهان شامل دسته ای از جراحی ها می باشد که به وسیله آنها می توان تعداد بسیاری از بیماری ها،ضربات و نقص هایی که به سر، صورت، گردن و طاق جمجه در ناحیه های فک و صورت و دهان وارد می شود را درمان کرد. دکتر حمید رضا فلاحی جراح زیبایی فک و صورت در اهواز و بهترین جراح بینی در اهواز با استفاده از متد های نوین به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ۳۳۳۸۶۶۷۵-۰۶۱ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

مراحل  انجام جراحی های دهان و فک و صورت

پروسه و روند درمان در مرحله اولیه با ملاقات بیمار و پزشک شروع می شود. در جلسه اول بیمار و پزشک به بررسی و طرح مشکل می پردازند و راه های درمانی مختلفی که وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهند و یکی از روش های درمانی برای رفع مشکل بیمار به صلاح دید پزشک و با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شود. در این جلسه تشکیل پرونده بیمار نیز صورت می گیرد. البته در مواردی که درمان فرد بیمارستانی باشد و نه سرپایی، به مدارک بیشتری نیاز خواهد بود که در ادامه توسط بیمار تکمیل خواهد شد. پس از طی کردن روند های اداری با تعیین وقت بیمار می تواند مطابق با زمان تعیین شده برای درمان و اصلاحات مورد نظر خود به مطب (برای درمان های سرپایی) و یا به بیمارستان ( برای درمان های بیمارستانی) مراجعه کند و در اتاق عمل اقدام به جراحی مورد نظر می شود. بعد از اینکه مراحل درمان صورت گرفت، پیش از اینکه بیمار ترخیص بشود توصیه های لازم به بیمار داده می شود و داروهای مورد نیاز نیز برای بیمار توسط پزشک جراح متخصص تجویز می شود.

در برخی از جراحی ها بیمار باید بعد از جلسه در تاریخ های مشخصی یک تا چند جلسه به پزشک جراح متخصص خود مراجعه کند تا روند درمان و رفع مشکل توسط پزشک کاملا بررسی شود و نتیجه دلخواه حاصل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح بینی در اهواز مراجعه نمایید.